fredag den 28. oktober 2011

Fredag er gavedag! Gratis Zpagetti-opskrift til dig!































































































Opskrift på mega-doily
Du skal bruge: 
1 rulle Zpagetti-garn
Hæklenål nr. 10 eller 12 (afhængig af tykkelsen på garnet)
  1. 6 lm samles til en ring med 1 km
  2. 3 lm (gælder for 1 stm), 11 stm i ringen. Hækl hen over snoren fra opslagningen. Træk i snoren til sidst, så hullet ikke er så stort, og du har samtidig hæftet enden
  3. 5 lm (gælder for 1 stm + 2 lm), 1 stm i 2. m fra nålen, *2lm, 1 stm i næste m*. Gentag fra * til * hele omg rundt. Afslut med 1 km igennem den 3. lm fra starten af omg. (12 stm)
  4. 1 fm rundt om lm-buen, 2 lm, 2 stm om lm-buen, *2 lm, 3 stm om lm-buen*. Gentag fra * til * hele omg rundt. Afslut med 2 lm i den 3. lm fra starten af omg
  5. 3 lm (gælder for 1 stm), 2 stm, *2 lm, 3 stm*. Gentag fra * til * hele omg rundt. De 3 stm ligger lige ovenover de 3 stm fra sidste omg. Afslut med 2 lm og 1 km i 3. lm fra starten af omg.
  6. 3 lm (gælder for 1 stm), 1 stm, 2 stm i sidste stm, *2 lm, 1 stm, 1 stm, 2 stm*. Gentag fra * til * hele omg rundt. Afslut med 2 lm og 1 km i 3. lm fra starten af omg.
  7. 3 lm (gælder for 1 stm), 1 stm, 1 stm, 2 stm i sidste stm, *2 lm, 1 stm, 1 stm, 1 stm, 2 stm i sidste stm*. Gentag fra * til * hele omg rundt. Afslut med 2 lm og 1 km i 3. lm fra starten af omg.
  8. 3 lm (gælder for 1 stm), 1 stm, 1 stm, 1 stm, 2 stm i sidste stm, *2 lm, 1 stm, 1 stm, 1 stm, 1 stm, 2 stm i sidste stm*. Gentag fra * til * hele omg rundt. Afslut med 2 lm og 1 km i 3. lm fra starten af omg.
Fortsæt på denne måde med at øge antallet af maske på omg, indtil der er 9 stm i hver “gruppe”.
9. 3 lm, 1 fm i den 4. stm i “gruppen”, 1 fm i næste stm, 1 fm i næste stm, 3 lm, 1 fm i sidste stm i gruppen, 2 fm om lm-buen, *1 fm, 3 lm, 3 fm i midten af “stm-gruppen”, 3 lm, 1 fm i sidste stm i gruppen, 2 fm om lm-buen*. Gentag fra * til * hele omg rundt. Afslut med 1 km i første m
10. 1 lm, 5 stm om lm-buen, 1 km i hver af de 3 fm, 1 lm, 5 stm om lm-buen, *3 km i hver af de 3 fm, 1 lm, 5 stm om lm-buen*. Gentag fra * til * hele omg rundt. Afslut med 2 km. Bryd garnet. Hæft ende.

Brug mega-doilien som dekoration i dit hjem. Brug den som en fin bademåtte. Hæng den op på væggen eller lad din kat ligge på den.

Zpagetti-garn i alle farver til 75 kr. pr. rulle køber du hos Yarnfreak.

Rigtig god fredag!

PS. Sidste frist for at være med i vores giveaway er i morgen
PPS. Du er altid velkommen til at dele et billede af de ting, du har hæklet efter Yarnfreaks opskrifter eller af garn fra Yarnfreak på vores Facebook-side. Vi glæder os til at se, hvad du laver!

13 kommentarer:

  1. Har lige købt en rulle. Måske jeg skulle hækle et sådant "tæppe" til badeværelset.

    SvarSlet
  2. Jeg har lavet en lignende, som jeg skal bruge til juletræstæppe. Se evt. min blog :-)

    SvarSlet
  3. Skal man virkelig kun bruge en rulle!!!!!! Det vil jeg prøve. Hvor ser det sjovt ud :-D Tak fordi du / I deler.

    SvarSlet
  4. Jeg har lige hæklet denne SKØNNE doily, og har lavet et indlæg om det (med links naturligvis :).
    Tak for en skøn opskrift! Meget gavmildt :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare skønt!! :) Jeg er HELT vild med det!

    Tak for gaven! :)

    Kh. Jenny!

    SvarSlet
  6. jeg er igang med dette skønne tæpppe - mine tre børn skal have et hvert. Først et græsgrønt til min søn - tak for den fine opskrift!

    SvarSlet
  7. Es super bonita!! gracias por el tutorial!!
    abrazos!

    SvarSlet
  8. Årh æv, jeg nåede kun halvvejs rundt med 8 masker i hvert 'stykke' så løb min nøgle tør :(
    Må bestille en nøgle til mens I stadig har den på lager..

    SvarSlet
  9. Jeg har brugt hele 3 nøgler for at komme gennem opskriften - er det mon en fejl?

    Ellers fedt garn og en flot opskrift!

    SvarSlet
  10. do you have the pattern in english please?

    SvarSlet
  11. hvad er diameterren på denne?

    SvarSlet
  12. Har købt to nøgler, og ville hækle et juletræstæppe (som stjerne). Men så fandt jeg ud af, at der skal bruges 3-4 nøgler, så vil jeg da hellere prøve din opskrift! Tak for den!

    SvarSlet
  13. hvad gør man når den er færdig ? skal den prass for at få den lidt bedre fasong ? 1000 tak for et lækker opskrift nem og læt læslig

    SvarSlet